Studie upozornila, že řada modrých rezidenčních zón je přes den prázdná. Návštěvníci, kteří v konkrétní městské části nežijí, přesto často nemohou najít místo k zaparkování, protože do vyprázdněných modrých zón nesmějí. Část rezidenčních zón by se tak měla změnit v zóny smíšené umožňující krátkodobé stání návštěvníků.
Rozšíření smíšených zón dopravní výbor přivítal. Podle zastupitelky Petry Kolínské (SZ) byl ale měl být systém co nejjednodušší. „Každý nechť zaparkuje, kde potřebuje, návštěvníci však musí zaplatit dostatečně vysokou částku,“ uvedla.
Zavedením smíšených zón by se měla příští týden zabývat rada hlavního města. Šíma očekává, že radní vypíší zakázku na parkovací automaty, kde budou lidé bez dlouhodobého parkovacího kuponu po zastavení v modré zóně platit.
Studie ČVUT zároveň doporučila, aby nové zóny už ve větší míře nevznikaly. Zavést by se mohly pouze v okrajových částech městských částí 5, 6, 8 a 10 v sousedství již existujících zón. Podle Šímy by případně mohly zóny také paprskovitě vybíhat podél tras metra a důležitých tahů.