Choceňské nádraží prošlo v letech 2003 až 2005 modernizací, lidé podle pořadatelů soutěže ocenili především její výsledek. Novorenesanční budova z roku 1875 reprezentuje majestátnost železnice, je ale zároveň moderně vybavena a v létě navíc vyzdobena květinami.
„Cílem je ocenit dobrou práci lidí, kterým na jejich nádraží či stanici opravdu záleží, ty ostatní motivovat k zodpovědnějšímu přístupu a jistě, nikoli na posledním místě, napomoci ke zvýšení zájmu veřejnosti o cestování vlakem,“ uvedl vedoucí projektu Pavel Bureš.

Reportáž Martiny Čurdové
Reportáž Martiny Čurdové
U 18.6.10
Události, komentáře o nádraží v Chocni


Soutěž o nejkrásnější nádraží by měla také povzbudit lidi, kteří pečují o další stanice. „Když se z oken díváte na krásné nádraží a komunikujete s milým příjemným personálem, tak je to cesta, jak vrátit lidi zpátky na železnici,“ řekla pořadatelka ankety Drahomíra Kolmanová.
Do finále soutěže se z 35 přihlášených dostaly vedle Chocně také stanice Červenka na Olomoucku, Dobrovice u Mladé Boleslavi, zaznamenaná v povídce Bohumila Hrabala Ostře sledované vlaky, dále Hodice mezi Jihlavou a Telčí, Kopidlno u Jičína, Osek - město u Litvínova, Roztoky u Prahy, Jindřichův Hradec, lidovými ornamenty zdobená budova nádraží ve Strážnici na jižní Moravě a Železná Ruda - Alžbětín, kde budovu nádraží protíná česko-německá státní hranice.
Drahomíra Kolmanová prozradila, že během soutěže dlouho byla jasným favoritem na vítěze červenobílá budova jindřichohradeckého nádraží. Nakonec neuspěla, příznivci ji ale mohou přihlásit i příští rok. Podobné to bylo i s letos vítěznou Chocní, kterou loni v soutěži o nejkrásnější nádraží porazily Zahrádky u České Lípy.