„Sjezd na Spořilově a nájezd u obchodního centra Chodov jsou místa, kde mohou vznikat kolizní situace. Druhý důvod je, že trasa je třikrát delší – místo třinácti kilometrů nákladní vozidla ujedou 36 kilometrů,“ uvedl Vojtěch Hromíř, zástupce generálního tajemníka Sdružení autodopravců Česmad.
Radnice Jižního města sice není nadšena z vyhlídky na případný přesun kolon, které se dnes tvoří u sjezdu na Jižní spojku, k Chodovu, přesto se zákazem pro kamiony souhlasí. Líbí se jí totiž nápad na zklidnění oblasti kolem Jižní spojky.

Reportáž Luďka Jíry
Plánovaný zákaz zatím nechce odvolat ani magistrát, který je přesvědčen, že argumenty autodopravců jsou zástupné a společnosti zkrátka chtějí obelstít mýtný systém. „Pražský okruh zapadá do sítě zpoplatněných silnic, kde se platí mýto – to jim asi vadí,“ podotkl Miroslav Rajchart z magistrátního dopravního odboru.
Zároveň ale magistrát bude po zprovoznění Pražského okruhu sledovat intenzitu dopravy na Spořilovské spojce a dálnici D1. Pokud se obavy dopravců vyplní, je ochoten jednat o částečném vrácení kamionů na Jižní spojku.