Pardubické přechody zpomalují dopravu, magistrát je ale nezruší

Pardubice – Zajistit bezpečnost chodců a zároveň plynulý provoz aut ve městě by chtěl pardubický magistrát. Dosud se mu to nepodařilo, výsledkem tak jsou časté zácpy důležitých ulic. Policisté doporučili jako nejvhodnější řešení upravit nebo úplně odstranit některé přechody pro chodce. Ty jsou většinou umístěny po 50 metrech, auta musí občas zastavovat před každým z nich. Město by ale chtělo jiné řešení – rušení přechodu se magistrátu nelíbí.

Podle policistů je s přechody ještě jeden problém – nejsou z nejbezpečnějších. „Důvodem k některým doporučením byla nevybavenost některých přechodů – jejich nevhodné umístění nebo to, že byly vzhledem k intenzitě provozu zbytečné,“ uvedl policejní mluvčí Jozef Bocán.

Magistrátu se ale jakékoli rušení přechodů pro chodce příčí. „Prioritou je bezpečnost chodců, a pak až je plynulost motorových vozidel,“ podotkl vedoucí dopravního odboru Vladimír Bakajsa.

Město tak například zamítlo zrušení přechodu na frekventované ulici 17. listopadu, navzdory tomu, že druhý je opodál. „Tento přechod je jedním z přechodů, kde přecházejí děti do školy,“ zdůvodnil Bakajsa.

Sami řidiči se v názorech na úpravy a rušení přechodů neshodují. Poukazují na to, že přes četnost přechodů se najdou i chodci, kteří přebíhají vozovku jinde. I proto přechody nejsou zárukou bezpečnosti, letos na nich pardubická policie eviduje dvanáct dopravních nehod. „Například na začátku školního roku došlo v Polabinách k dopravní nehodě, kdy byla sražena malá dívka,“ uvedl mluvčí Bocán.

Reportáž Michala Klokočníka (zdroj: ČT24)

Magistrát, řidiči i chodci se shodují na tom, že nejlepším řešením situace by byla stavba městského obchvatu. Řada aut by z městských ulic zmizela, a tak by v nich bylo bezpečněji a zároveň by přestaly být ucpané.