Železniční správa musela zrušit původní výběrové řízení na opravu nejvážněji postiženého úseku tratě v okolí Kytlice. „Zdržení souvisí s přechodem na nový způsob výběru zhotovitele, tedy aukce, a s nutností technické přípravy, aby opravy byly definitivní. Jedná se zejména o vypracování projektu oprav poškozených mostních objektů,“ upřesnil mluvčí SŽDC Pavel Halla.
Výsledkem je odložení začátku prací, říjnový termín jejich dokončení je už nereálný. V současnosti podemleté koleje pořád visí ve vzduchu. „Zatím se tu dělaly jen kosmetické úpravy. O termínu zprovoznění vůbec nic nevíme,“ řekl starosta Kytlice Zdeněk Janouškovec.
Zdemolovaná trať spojuje Děčín se severovýchodem okresu, kde se nachází třicetitisícové souměstí Rumburku a Varnsdorfu. Ústecký kraj považuje trať za strategickou a dopravu na autobusy převést nehodlá. Naopak by na ni chtěl v příštím roce nasadit nová vozidla. „Ta trať je jednoznačně potřeba, vlaky na ní budeme objednávat dál. Právě proto bychom uvítali, kdyby byla trať opravená co nejdřív,“ řekl mluvčí kraje Zdeněk Rytíř.