Most v Hradecké ulici je otevřen, celý okruh bude za rok

Brno – Most v Hradecké ulici v Brně je po opravě, která trvala rok a půl, opět průjezdný. Prozatím se po něm bude jezdit obousměrně, později bude směr do města převeden na druhý most, jehož stavba brzy začne. Uzavírka mostu na výpadovce na Svitavy vážně komplikovala dopravu v metropoli, před provizorním mostem postaveným vedle toho opravovaného se tvořily kolony. Nyní už by měl být průjezd městem plynulejší.

Na provizorní most musel najet každý řidič, který jel z Brna na sever. Nyní stavbu, bez které by se 18 měsíců řidiči neobešli, dělníci demontují a na jeho místě postaví další nový most určený pro auta přijíždějící od Svitav.

„Brnu se uleví, protože přestanou přejezdy, které byly doposud. Těmi přejezdy se zpomaluje provoz. Tím, že jsou už zrušené, by měla být průjezdnost lepší a bezkolizní,“ shrnul přínos otevření zrekonstruovaného mostu František Dobeš, který na místě konal stavební dozor.

Reportáž Barbory Žítkové (zdroj: ČT24)

Okruh má být za rok, stavby spějí ke konci

Práce finišují také na dalších důležitých brněnských mostech. Jeden ze dvou žabovřeských mostů už je hotový, druhým směrem se začne jezdit před koncem roku. Nejproblematičtějším místem je pro řidiče stavba mimoúrovňového křížení svitavské radiály, která je také součástí velkého městského okruhu. „Vnímáme tady sjíždění tří pruhů – z bočního směru z města a dvou pruhů od Svitav. Všechno se to sjíždí do jednoho,“ popsal nepříjemné místo technický ředitel Brněnských komunikací Josef Luňáček. Před úzkým místem řidiči ve špičkách čekají i desítky minut. Stavba křížení ale pokračuje velmi rychle, hotové by mělo být v prosinci 2011.

V příštím roce by měla také skončit stavba Královopolských tunelů. „To nejhorší z hlediska stavařského je již za námi. Zbývá dokončit vozovky a nachystat multikanály pro zatažení kabeláží, kterých je tady několik desítek kilometrů,“ řekl Josef Luňáček. Tři nepříznivé aspekty – jílovité podloží, městská zástavba v celé trase a malé zahloubení štol ležících pouze 5 až 20 metrů pod zemí – vytvářejí z brněnských tunelů evropskou raritu.