„Chceme vytvořit naprosto nový trh, a to jsou lidé, kteří jsou ochotni zajet zapařit na nejznámější zábavní ulici v této zemi,“ uvedl ředitel Student Agency Radim Jančura.
„Já si myslím, že ten plán může být rozumný, může to přivést nové zákazníky na železnici,“ řekl analytik společnosti Cyrrus Karel Potměšil. Noví zákazníci jsou zapotřebí, protože popularita železnice v Česku setrvale klesá. Zatímco ještě v polovině 90. let přepravila ročně více než 220 milionů cestujících, loni už to bylo jen něco málo přes 160 milionů.

Reportáž Davida Borka
Průzkum Českých drah z roku 2008 na několika rychlíkových linkách ukázal, že třetina lidí využívá vlaky jen na dojíždění do práce nebo do školy. Právě propojení zábavního průmyslu s dopravou může do návyků pasažérů vnést revoluci. „Je to trend. To spojení zábavy, turismu a dopravy se nabízí, lidé mají tendenci stále více cestovat,“ doplnil Potměšil.
Podobný trend už se naplno začíná projevovat i v jiných oborech dopravy. Třeba z Kypru se létá „na otočku“ do Egypta. Ráno se přistává v Káhiře a večer jsou turisté opět doma. Železniční doprava se do tohoto trendu zapojuje zejména v západní Evropě. Podle Potměšila jsou to země, které jsou schopny právě navazovat železniční přepravu na akce probíhající ve velkých městech. V popředí jsou země jako Německo nebo Francie se sítí rychlovlaků.