R6 do Prahy bude, až se otevře německá dálnice

Karlovy Vary – Rozhodnutí nestavět zbylý úsek rychlostní silnice R6 mezi středočeským Novým Strašecí a Karlovými Vary nemusí být definitivní. Řekl to ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě v Karlových Varech, které o rychlé silniční spojení s Prahou velice stojí. Podmínkou ke změně rozhodnutí o zastavení stavby s výjimkou obchvatů jednotlivých měst ale podle ministra je dokončení německé dálnice, která by měla na českou R6 navazovat.

Na dnešní rychlostní silnici R6 má v Chebu navázat krátký čtyřproudý úsek, který povede do Marktredwitz ke stávající německé dálnici A93 (Regensburg–Hof). Dosud stavbu spojky blokovaly protesty občanských sdružení, po vytyčení kompromisní trasy ale může její budování začít. „Dostavba dálnice mezi Karlovými Vary a Německem může změnit dopravní intenzitu na R6 a díky tomu může posunout prioritu této komunikace v rámci České republiky,“ uvedl Bárta.

Karlovarský kraj i samotné krajské město by ale daly přednost bezvýhradné dostavbě R6 do Prahy. Většinu trasy totiž dnes řidiči absolvují po běžné dvouproudé silnici, která se při větší nehodě beznadějně zablokuje. Podle hejtmanova náměstka Petra Navrátila mělo ministerstvo dopravy při plánování budoucnosti této rychlostní silnice vzít v úvahu více kritérií při stanovování priorit staveb. „Nejen současný výkon silnice, ale i bezpečnost, zátěž na obce,“ podotkl náměstek Navrátil.

Reportáž Antonína Bruštíka (zdroj: ČT24)

Zátěž na obce by ale chtělo ministerstvo odstranit v každém případě – plánovanou stavbu rychlostní silnice sice zrušilo, ale počítá s výstavbou obchvatů. Za dva roky by se měl začít stavět obchvat Lubence a za tři roky obchvaty Hořesedel, Hořoviček a Řevničova. Jejich stavba má ale háček. „V superkoncepci jsou obchvaty – bohužel zatím ve dvoupruhu,“ upozornil karlovarský hejtman Josef Novotný. Pokud tedy bude rychlostní silnice R6 někdy vznikat, bude muset vést jinudy, nebo se budou muset nové obchvaty přestavovat.