„Blanka byla vybrána asi v roce 1996 skupinou starostů, tehdejšího primátora Koukala a do územního plánu byla včleněna už někdy v roce 1997 nebo 1998. V roce 1994, kdy jsem byl ještě zastupitel v prvním období, byla stavba Blanky odhadnuta na dvanáct až čtrnáct miliard,“ vysvětlil Kasl.
To, že se cena za tunel navyšuje, je dle bývalého primátora špatnou přípravou i špatným trasováním díla. „Blanka je vedena ve velice složitých podmínkách, její budování je nesmírně obtížné. Myslím, že je to také tím, že nás vedou všichni za nos. Do stavby by se mělo od začátku započítat všechno,“ řekl Kasl. Dodal, že se Blanka nikdy neměla stavět dřív, než by byl hotov Pražský okruh. Za další chybu považuje, že se neměla startovat stavba, když se nevědělo, jak se zaplatí poslední splátka za třeba deset let.

Interview ČT24
Dle Kasla by se měl tunel v každém případě dostavět
„Podle mého názoru se ohledně výstavby tunelu Blanka buď dlouho a cílevědomě lže, a lže se teda i politické reprezentaci, pak lžou i ti stavaři a investor, nebo si tam lžou politici do kapsy a nejsou ochotni to připustit veřejnosti,“ poznamenal bývalý primátor. Trvá ale na tom, že by se Blanka měla dostavět. Obává se ale, že částka deset miliard není finální, Praha si dle něj bude muset na výstavbu půjčit.
„Je třeba dělat paralelně dvě věci. Najít finance na takové rozumné tempo výstavby, které stavbu nezdraží, paralelně s tím bych se pustil do pořádného vyšetřování, kdo tohle zapříčinil, protože bez toho se nikam neposuneme,“ řekl Kasl. „Dokud nebude fungovat transparentní veřejné řízení a nebude konkurence ve stavebních profesích těchto velkých zakázek, budeme obětí těchto firem,“ dodal.
Tunel se během stavby několikrát propadl. Kvůli loňskému propadu firma zaplatila Praze asi 9,56 milionu korun. Dvakrát vznikl kráter ve Stromovce, naposledy se půda propadla u ministerstva kultury v Praze 6. Případ vyšetřuje i policie.