Obávaná rekonstrukce v Budějovicích začala

České Budějovice – Začala rekonstrukce železniční trati v centru Českých Budějovic, na kterou místní dlouho čekají – v dobrém i zlém. Jako první ale pocítili to zlé – omezení v silniční dopravě. Zatím je kvůli odvozu zeminy uzavřen jeden pruh vnitřního městského okruhu, mimo provoz je také zastávka městské hromadné dopravy Skuherského. Zúžení vozovky s sebou přineslo občasné kolony v ranní špičce. Postupně ale přibudou další komplikace, nejzásadnější uzavírky přijdou v příštím roce.

Kvůli modernizaci tratí se budou dlouhodobě uzavírat některé mosty a podjezdy. Jako první se v dubnu uzavřou podjezdy v ulicích Skuherského a Pekárenská. Cesta autem napříč Budějovicemi se tak prodlouží – podle odhadu policistů až na dvojnásobek. V současné době projedou řidiči městem asi za půl hodiny, po uzavření viaduktů musí počítat s hodinou. „Dopravní policisté v této souvislosti nabádají řidiče k maximální opatrnosti, obezřetnoti a především k toleranci,“ uvedla policejní mluvčí Regina Tupá.

V příštím roce bude cestování autem po Českých Budějovicích ještě obtížnější. Železniční správa uzavře největší viadukt. „Bude to pravděpodobně nejrozsáhlejší dopravní omezení za posledních několik let,“ zdůraznil primátor Juraj Thoma.

Reportáž Aleše Hazuky (zdroj: ČT24)

Rekonstrukce budějovického železničního uzlu je součástí výstavby tzv. IV. tranzitního železničního koridoru, který vede z Děčína přes Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště. Výrazně zrychlit by se mělo po modernizaci trati cestování vlakem z Českých Budějovic do Prahy, kromě nových kolejí k tomu přispěje i zdvoukolejnění dráhy. Koridor má být hotov v roce 2016.