Právě chybějící zásuvky ve vozech druhé třídy byly dosud jedním z nejčastěji kritizovaných nedostatků chlouby ČD. O jejich dosazení se hovořilo už mnohokrát, k činu se ale dráhy odhodlaly až letos po pěti letech pravidelného provozu jednotek s naklápěcí skříní.
Zásuvky slibují dráhy i v dalších nových a rekonstruovaných vozidlech. „Elektrickými zásuvkami budou kromě Pendolina vybaveny všechny modernizované vozy pro spoje EuroCity a InterCity, které opravou procházejí v letošním roce. Je to necelá padesátka vagonů druhé třídy. Elektrické zásuvky budou dosazeny i na další vagony, jejichž modernizaci nyní připravujeme. Jde například o 64 kombinovaných vozů 2. třídy se služebním oddílem nebo přibližně 190 vozů pro dálkové spoje, ale částečně také pro regionální vlaky. Zásuvky budou i v nových jednopodlažních 'pantografech' ze Škody Vagonky,“ shrnul náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek.
Už dříve se zásuvky objevily v první sérii vozů vyrobených Siemensem na konci 90. let, které jezdí na dálkových spojích do Německa. Jejich druhá série z druhé poloviny minulého desetiletí byla zásuvkami vybavena již z výroby. Již v polovině 90. let nechaly dráhy vybavit zásuvkami modernizované vagony první třídy.