Časopis Forbes bude vycházet i v češtině

Praha - Slavný magazín Forbes bude od listopadu vycházet v češtině. Redakci měsíčníku povede bývalý šéfredaktor Hospodářských novin Petr Šimůnek. Časopis na trh uvede společnost Forbes Media ve spolupráci s českou pobočkou společnosti Business Consulting & Media. Obsah časopisu budou ze 60 procent tvořit zprávy, analýzy a komentáře z českého byznysu a ekonomiky, 40 procent bude přebírat z amerického vydání magazínu Forbes.

Podle Šimůnka by měl český Forbes dělat to, co v tomto segmentu časopisů na domácím trhu chybí. „To jest dávat důraz na pořádné a fundamentálně udělané analýzy,“ řekl Šimůnek. „Jsme poctěni, že můžeme přinést tak prestižní značku a vysoce kvalitní žurnalistický obsah na další zajímavý středoevropský trh,“ řekl k informaci o vzniku české mutace ředitel vydavatelství Business Consulting & Media Peter Barecz. Jeho společnost od listopadu 2010 vydává magazín Forbes i na Slovensku, kde v dubnu činil jeho auditovaný prodaný náklad 10,5 tisíce kusů.

„Měli jsme společně úspěch na Slovensku a očekávám, že ho budeme mít i v České republice, která rozšíří naši rostoucí přítomnost ve střední a východní Evropě,“ řekl ke vzniku české verze prezident Forbes Television and Licencing Miguel Forbes.

Časopis Forbes vyšel ve Spojených státech poprvé v roce 1917. Známý je mimo jiné každoročně zveřejňovaným žebříčkem nejbohatších lidí. V současnosti vychází kromě původní verze licenčně například v Bulharsku, Číně, Chorvatsku, Indonésii, Indii, Izraeli, Koreji, Rusku, na Blízkém východě, v Africe či v Turecku. Forbes Media zahrnuje magazín Forbes a web Forbes.com, která má více než 18 milionů čtenářů měsíčně. Společnost vydává magazíny Forbes a Forbes Asia, které mají po celém světě více než šest milionů čtenářů.