„Jednu možnost představuje operátor, který musí telefon během jeho provozu neustále zaměřovat, aby docílil nejlepšího spojení. K těmhle informacím by nikdo jiný než operátor neměl mít přístup,“ dodal.
Druhá možnost je, dle jeho slov, že se telefon alokuje sám, s vědomím majitele telefonu. Taková služba existuje například ve Velké Británii. Tahle služba ale nejdříve upozorní majitele telefonu, že někdo chce znát jeho polohu, teprve s jeho souhlasem se informace dotyčné osobě předá. „Poslední možnost se objevila v nedávné době a týká se chytrých telefonů. Ty se dokáží samy lokalizovat a ukládat tyto informace dovnitř telefonu, kde se vytváří celá historie pohybu telefonu,“ vysvětlil Jirovský.

Rozhovor s Václavem Jirovským
Na rozdíl od spamů, které chodily třeba před rokem, se jejich charakter velmi zlepšil. „Každý by si měl takový e-mail pečlivě přečíst, podívat se pečlivě na adresu člověka, který tento e-mail poslal, zda ho známe. Aby člověk přišel na to, zda je e-mail důvěryhodný, může odpovědět a zeptat se na nějakou otázku. Odpověď logicky nepřijde, a tak je jasné, že se jedná o spam,“ podotkl Jirovský.
Podobný podvod funguje ve dvou fázích. Člověk se přihlásí na danou stránku, kde se po něm požaduje poslat registrační smsku. Ta stojí asi 70 korun. Tím nastane smsková výměna, kdy každá smska vyjde na zmíněnou sumu. Právě v této komunikaci vězí výdělek spammera. „Měla by zde zasáhnout policie, na základě telekomunikačního zákona,“ dodal Jirovský.