Na úseku Lhotka – Velká Bíteš nastal problém v tom, že hygienici požadují vybudování protihlukové stěny, která by měla být dlouhá zhruba 250 metrů. Podle vedoucího odboru krajské hygienické stanice v Jihlavě Milana Brychty jsou v tomto úseku hlukové limity v noci překračovány asi o dva decibely.
Zmocněnec pro modernizaci D1 Jiří Švorc uvedl, že budou s hygieniky ještě probíhat jednání. Pokud by ale na svém stanovisku trvali, tak by ještě muselo být vydáno stavební povolení na protihlukovou stěnu.

Reportáž Jakuba Linky
Do konce května by pak mělo proběhnout výběrové řízení, z nějž vzejde firma, která dálnici zrekonstruuje. „Model výběru zhotovitele by mohl být takový, že se bude každý jednotlivý úsek soutěžit zvlášť. Bude skutečně záležet na té nejvýhodnější nabídce,“ ujišťuje mluvčí ministerstva dopravy Marek Illiaš.
Pokud vše půjde podle plánu, tak by se stavební práce mohly rozběhnout v červenci. Letos se ale ještě nestihne naplánované zúžení všech čtyř pruhů a jejich převedení do jednoho směru. Podle Jiřího Švorce letos proběhnou pouze dočasné práce, demolice přemostění a další přípravné práce, aby se začátkem příští stavební sezony mohla být doprava převedena do jednoho směru. Celá rekonstrukce všech pěti úseků v obou směrech by pak podle představ ŘSD měla být hotová na konci příštího roku.