ŘSD vrátilo Eurovii k opravě zvlněný úsek dálnice D47

Praha – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vrátilo stavební společnosti Eurovia CS k opravě zvlněný úsek dálnice D47 u Ostravy. Firma podle něj použila špatný podkladový materiál. Uvedl to pověřený ředitel ŘSD René Poruba. Mluvčí Eurovie Petra Kučerová v reakci sdělila, že společnost nejdříve potřebuje zjistit, o jaká fakta svou žádost ŘSD opírá. Jakmile to bude vědět, může o tom s ŘSD seriózně jednat.

ŘSD vyzvalo zhotovitele k tomu, aby převzal stavbu zpět a uvedl ji do souladu se smlouvou o dílo, řekl Poruba. Dodal, že ŘSD bylo uvedeno v omyl v použití materiálu, když Eurovia CS použila ocelárenskou strusku.

„Neviděli jsme ještě žádný dokument ze strany Eurovie, že opravdu měli odsouhlasený tento materiál,“ řekl Poruba. Problematická struska podle něj může být na celých devíti kilometrech úseku, stavitel mluví jen o dvou kilometrech.

Poruba doplnil, že ŘSD bude čekat na odpověď Eurovie CS v přiměřené lhůtě, zhruba 30 dnů. „Pokud do té doby zhotovitel neodpoví, budeme postupovat dále v dalších právních krocích.“ Poruba také oznámil, že ŘSD udělá vše pro to, aby úsek nebyl uzavřen: „Budeme ho uvádět zpět do takzvaného zkušebního provozu, v jakém byl v roce 2007.“

„Stavbu jsme postavili a předali tak, jak smlouva ukládala, a také reklamace se řeší v souladu se smlouvou. ŘSD přebíralo každou vrstvu, všechny materiály byly schváleny, což můžeme doložit. Stavba také byla řádně zkolaudována,“ reaguje Kučerová.

4,3 miliardy korun

Problematický úsek dálnice postavilo za 4,3 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou v roce 2009 převzala Eurovia CS. Úsek je v provozu od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dostavět poslední část mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

Komentář Reného Poruby (zdroj: ČT24)