Vrecionová by chtěla zachovat billboardy u místních komunikací a silnic II. a III. třídy a omezit jejich výskyt podél hlavních tahů, kde jsou z hlediska bezpečnosti dopravy nejrizikovější. Sněmovnou schválená verze by podle ní vedla k výpadkům pro státní rozpočet na příjmech z daní a pro obecní rozpočty na příjmech z pronájmu pozemků. Svůj návrh se bude ještě snažit prosadit přímo na schůzi Senátu. „Je tady řada firem, které vyrábějí billboardy. Jsou tam lidé zaměstnáni, takže si myslím, že je zbytečné úplně tento sektor likvidovat,“ dodala Vrecionová.
Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV)
„Mě to zase tolik nepřekvapuje, protože je určitě řada subjektů, které bombardují jak poslance, tak v tuto chvíli senátory.“
Za razantní omezení reklam se naopak přimlouvala nejen dopravní policie, ale také třeba Autoklub ČR. Podle nich řada současných billboardů sice nesplňuje zákonné podmínky pro jejich umístění, ale je obtížné je zrušit. Vrecionová upozornila na to, že pokud by se Senát přiklonil ke Korytářovu návrhu, sněmovna by v opakovaném hlasování na předloze nic nezměnila.

Reportáž Zuzany Tvarůžkové
Novela má také zavést možnost až třináctiprocentní slevy na mýtném pro kamiony, které na mýtném zaplatí větší částku, než jakou stanoví vláda ve svém nařízení. Podle ministerstva dopravy to odpovídá jeho dohodě se sdružením automobilových dopravců Česmad Bohemia. Slevy jsou formou kompenzace tuzemským dopravcům za zvyšování cen mýtného o 25 procent v loňském a letošním roce. Díky tomu se loni vybralo o 1,5 miliardy navíc. Na slevách by měl stát vrátit zhruba 300 milionů korun.
Součástí novely je také vytvoření podmínek pro evropskou službu elektronického mýtného, která má propojit systémy mýtného v členských státech. Norma má upravit pravidla pro takzvané nízkorychlostní vážení kamionů.