Německá realita se zatím českým silnicím zdaleka vyhýbá. Podle ŘSD jsou noční opravy drahé a náročné. „Podle odhadů se jedná o desítky procent možného navýšení nákladů. Samozřejmě ty firmy musí být schopny personálně a kvalitativně zajistit ty opravy,“ řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Podle mediálního zástupce stavební firmy Eurovia Marka Rolla jsou největší náklady spojeny s osvětlením a nárůstem na mzdách.
Podle českého, ale i německého autoklubu se investice do oprav v noci vyplatí. „Uzavírka netrvá tak dlouho a je to i bezpečnější,“ podotkl mluvčí ÚAMK Martin Opatrný. Takovou časovou úsporu by ŘSD potřebovalo při opravách dálnice D1. Teď uvažuje o tom, že by se na ní pracovalo i v noci. Zatím by šlo jen o dva úseky, vybrané je ale ještě nemá.
