Na stavbu dálnice D8 se přišly podívat tisíce lidí

Řehlovice (Ústecko) - Na poslední nedokončený úsek dálnice D8 se dnes přišly podívat tisíce lidí. Stavitelé pustili návštěvníky na asi dvoukilometrový úsek u Prackovic nad Labem na Litoměřicku, podívali se i do tunelu a na most. Ministerstvo dopravy slibuje, že po posledním úseku pojedou auta v roce 2015. Kvůli sporům s ekology se dostavba D8 opakovaně zastavila.

Místa, kam je obvykle přísně vstup zakázán, se tak stala turistickou atrakcí. Nejvíce lákal rozestavěný tunel. Staveniště se na velkou návštěvu připravovalo tři dny. Dělníci zabezpečovali především místa, kam by mohli lidé spadnout.

Na stavbu dálnice D8 se přišly podívat tisíce lidí (zdroj: ČT24)

„Návštěvníky nijak nepočítáme. Ale odhadujeme je na tisíce,“ uvedla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková, který společně s Ředitelstvím silnic a dálnic jako investorem stavby a jejím zhotovitelem společností Eurovia dnešní den otevřených dveří pořádal. Návštěvníci mohli využít autobusy zdarma a speciální vypravené vlaky.

Od návštěvy rozestavěné dálnice návštěvníky neodradilo ani poměrně chladné a větrné počasí s neustálou hrozbou deště. Odměnou jim byla prohlídka rozestavěného tunelu u Prackovic nad Labem i mostu přes údolí V Ječkách.

S dokončením dálnice se počítá v červnu 2015. Ani objev malé uhelné sloje a nestabilní podloží na stavbě křižovatky, která by měla dálnici D8 u Řehlovic napojit na již hotový úsek, by podle ŘSD neměla termín dokončení posunout. Nedostavěný třináctikilometrový úsek objíždí po dvou trasách denně na 40 tisíc aut.

Dokončení stavby bude stát ještě zhruba čtyři miliardy korun. Peníze na dostavbu jsou podle ministra dopravy Zbyňka Stanjury (ODS) přislíbené, pro letošní rok je to 1,7 miliardy. Z celkové částky 11 miliard korun bylo vyčerpáno přibližně sedm. Dálnice D8 by měla spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory, stavební povolení na jednotlivé úseku řeší i soud.