Student gymnázia napsal pro své spolužáky učebnici matematiky

Hradec Králové – Srozumitelnou a studentům blízkou učebnici matematiky napsal pro své vrstevníky gymnazista Marek Liška. Rozhodl se učivo vysvětlit líp a jasněji, než je obvyklé – a kantoři mu drží palce. Kromě jiného proto, že znalost zmíněného předmětu v Česku trvale upadá.

Lidštější klíč k matematickým termínům vymýšlí devatenáctiletý student od poloviny druháku. Nad psaním učebnice strávil zhruba 1 000 hodin, o prázdninách, víkendech i po škole. Ve své učebnici hodně opakuje a příklady řeší detailně. „Je tam vždy zadání příkladu, který je krok po kroku vyřešený jednak komentářem, a jednak samozřejmě matematicky,“ vysvětlil autor učebnice Marek Liška.

„Mára to napsal takovým jazykem, který chápu – vlastně mi to říká kamarád,“ komentoval učebnici Markův spolužák Marek Fanderlik, který mu pomohl s vydáním učebnice. Po gymnáziu chce studovat marketing. 

„Myslím si, že to je naprosto ojedinělá záležitost, protože si troufám říct, že není ani promile lidí v populaci, kteří by tohle byli ochotni udělat. Takže velký klobouk dolů,“ komentoval Liškovo úsilí jeho profesor matematiky Miroslav Novák z Gymnázia J. K. Tyla v Hradci Králové. Podporu a pomoc student u svého profesora získal taky proto, že učebnice může podle pedagoga slabším studentům učení skutečně ulehčit. 

Učebnici matematiky vůbec poprvé vyzkoušejí ve výuce na gymnáziu, kde studuje i Marek. Dostanou ji žáci prvního ročníku. Duo Marek a Marek teď čeká, jak dopadne první ostré testování. Až po něm se studenti rozhodnou, jestli má smysl psát další knihu pro další ročníky. 

Student gymnázia napsal pro své spolužáky učebnici matematiky (zdroj: ČT24)