Ostrava – Velkou změnu vedení trolejbusových linek připravuje na příští rok ostravský dopravní podnik. Radnice zaplatila průzkum, který má ukázat, jaká je vytíženost spojů a které trasy lidé nejčastěji využívají. Současně chce město v příštím roce postavit dvě nové trolejbusové trati.
Ostravské trolejbusy změní své trasy
Podle primátorského náměstka Aleše Boháče, který dohlíží na dopravu ve městě, se často stává, že se různé linky na zastávkách sjíždějí tak, že některé vozy odjíždějí zbytečně přeplněné, zatímco jiné jsou prázdné. „Chceme zjistit, zda stávající trolejbusová doprava kopíruje potřeby cestujících, nebo jestli chtějí nějakou změnu,“ podotkl náměstek.
Tzv. optimalizace trolejbusové dopravy ovšem má podle představ ostravské radnice znamenat i snížení celkového objemu spojů. „Město bude muset do budoucna šetřit a optimalizovat spoje. Chceme ale, aby změny vyhovovaly cestujícím a dopad úspory byl co nejmenší,“ přiznal Aleš Boháč.
Někde však trolejbusových spojů naopak přibude – zejména tam, kde dnes vůbec nejezdí. V příštím roce mají vzniknout nové dráhy k Nové Karolině a na plánovaný terminál Hranečník. „Budou to poměrně frekventovaná místa, takže potřebujeme vědět, kde by trolejbusy měly jezdit,“ podotkl primátorův náměstek.
Podle Boháče by změny na stávajících linkách inspirované probíhajícím dopravním průzkumem měly začít platit 1. ledna 2013. Další změny související s otevřením nových tratí plánuje město na červen téhož roku.
V Ostravě je podle Boháče v provozu 64 trolejbusů, v nichž se ročně přepraví zhruba 7,5 milionu cestujících. Tramvají jezdí ve městě okolo 300 a ročně jimi cestuje asi 51 milionů cestujících. Autobusů má krajské město přes 300 a přepraví 43 milionů osob. Trolejbusy ročně najezdí tři miliony kilometrů, tramvaje 13 milionů kilometrů a autobusy 17 milionů kilometrů.