Broumov/Úpice – Pohádkový loupežník Lotrando rozhádal spolky pro rozvoj cestovního ruchu z Broumova a z nedalekých Jestřebích hor. Oba ho chtějí využít k přilákání turistů do svého regionu a nemůžou se dohodnout, kdo má na Čapkova zbojníka větší nárok.
Lotrando vstoupil mezi turisty na Broumovsku
Na Lotranda zatím turisté naráželi hlavně v okolí Malých Svatoňovic. Jenže teď se o něj najednou přihlásil i Broumov. „Mladého Lotranda, toho už vychovaného, máme záměr využít pro prezentaci Broumovska v cestovním ruchu,“ uvedla Libuše Růčková z Agentury pro rozvoj Broumovska. Ředitel svazku Jestřebí hory Úpice Jan Balcar se však podivil: „To nás překvapilo, protože Lotrando je historicky spjatý s Jestřebími horami. Svojí nechvalnou činností působil u nás.“
Jsou dospělí, jsou rozumní a hádají se o pohádky. V Broumově mladý Lotrando studoval, v Jestřebích horách zase provozoval po otci loupežnickou živnost. „Kdyby to slyšel Karel Čapek, za břicho by se popadal a moc by se mu to líbilo,“ podotkla vedoucí Muzea bratří Čapků Malé Svatoňovice Eva Hylmarová.
Přetahovaná o pohádkového loupežníka může působit úsměvně, je to však vážný spor o obchodní značku, která má sílu přilákat do regionu turisty. „Nejprve bychom se měli sejít a říct si, jaké jsou možnosti regionu. Vymyslet případně společné využití pro tuto marketingovou značku,“ dodal Jan Balcar, Libuše Růčková ale namítá: „Vůbec jsme nevěděli, že Jestřebí hory Lotranda využívají. A je to jejich chyba, že pro marketing této značky neudělali víc.“
Podle Evy Hylmarové patří Lotrando především do pohádky. Jenže boj o peníze turistů žádná pohádka není.