Krkonoše – Turistice v Krkonoších nepomáhají ani výrazné letní slevy na ubytování. Samotné kouzlo nevyšších českých hor už návštěvníky zkrátka tolik netáhne a jiné lákadlo zatím v Krkonoších hledají marně. Hospodářství celého regionu přitom závisí hlavně na turistech.
Krkonoše lákají stále méně lidí
Bývaly druhým nejnavštěvovanějším regionem po Praze. Turisti jsou ale stále náročnější a v Krkonoších jako by na to nedovedli reagovat. Předseda dozorčí rady Ski Pec Jiří Bis upozorňuje na slabou reklamu. Úbytek návštěvníků je tu znát hlavně v létě. Za posledních pět let klesl počet lidí, kteří se v Krkonoších ubytovali, skoro o 200 tisíc.
Miroslava Chaloupská ze Svazku měst a obcí Krkonoše říká, že zatímco v minulosti lidé jezdili na celý týden, nyní jsou v oblibě víkendové pobyty. Martin Jandura z Infocentra Špindlerův Mlýn dodal, že zatímco ubyla například holandská a německá klientela, česká posiluje. Podle některých odborníků může však být návrat Čechů pouze dočasný. Jakmile se jejich finanční situace zlepší, znovu vyrazí za zážitky do zahraničí.
Podle odborníků v cestovním ruchu dnešní turisti chtějí zážitky a příběhy. Hlavně chtějí, aby jim program někdo připravil a oni se mohli jen zúčastnit. A právě tohle v Krkonoších zatím schází. Jsou tu místa, která ten potenciál mají, ale běžný návštěvník se o nich prakticky nedoví.
Většina místních podnikatelů se shoduje na tom, že jestli chtějí držet s konkurencí krok, budou se muset spojit jednotlivá střediska. Nejenom přejezdy a lanovkami, ale také třeba jednotnými skipasy nebo skrz slevové karty pro hosty. Tato budoucí jednotná koncepce musí zahrnovat i polskou stranu hor, která je pro Čechy prakticky neznámá.