Dálnice D35 u Mohelnice prochází opravami. Dělníci zde nyní montují středová svodidla. Poté bude doprava svedena do jednoho pásu. Dálnice bude po dva roky průjezdná jen jedním pruhem. Opravy vozovky mají stát více než 300 milionů korun.
D35 u Mohelnice dostane nový povrch. Dopravní komplikace potrvají dva roky
Svodidla, která nyní dělníci poblíž Mohelnice vyměňují, jsou stará již 40 let. „Nahradí je nová a bezpečnější,“ uvedla redaktorka České televize Monika Fleischmannová. „Do 13. srpna se dokončí práce na středovém pásu, pak bude doprava svedena do jednoho pásu,“ sdělil Martin Smolka, ředitel olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic.
Na pravý pás ve směru od Olomouce do Mohelnice vjedou tatrovky a bagry. „Práce na silnici potrvají dva roky, rychlost bude snížena na 80 kilometrů v hodině,“ dodala Monika Fleischmannová s tím, že náklady na vybudování nového povrchu vozovky v úseku od Mohelnice po Zvoli vyjdou na přibližně 320 milionů korun.
Další etapy na D35 mají zelenou
Koncem července vláda podpořila parametry výběrových řízení na stavbu dalších dvou úseků dálnice D35 Opatovice nad Labem - Časy a Časy - Ostrov. Vyplývá to z průběžných výsledků jednání kabinetu. Celkem se jedná o stavbu více než 25 kilometrů dálnice v hodnotě zhruba 9,5 miliardy korun.
Hodnotu delšího z obou úseků, 13,5 kilometru z Časů do Ostrova, ministerstvo dopravy předběžně ocenilo na 4,98 miliardy korun. Úsek Opatovice–Časy dlouhý 12,6 kilometru vyjde na 4,65 miliardy korun. Hlavním hodnotícím kritériem má být podle ministerstva cena. Ta má v chystaném výběrovém řízení tvořit 90 procent bodů při hodnocení nabídek účastníků. Zbytek ministerstvo přikládá délce poskytnuté záruční doby na provedené stavební práce.
D35 je dálnice plánovaná mezi Hradcem Králové, kde navazuje na dálnici D11, a Lipníkem nad Bečvou, kde se má napojit na dálnici D1. Dlouhodobě se o ní mluví jako o alternativě k přetížené dálnici D1.