Skupina PPF chystá v regionech mediální ofenzívu

Praha - Finanční skupina PPF plánuje v červnu spustit v několika okresech republiky zpravodajství šířené internetem i na papíře. Skupina chce najít nový trh v regionech. Obsah mají v okresech vytvářet profesionální novináři, v menších obcích reprezentanti místních komunit, spolupracující externě a minimálně zpočátku zdarma. Peníze skupině PPF mají přinášet provize, další zisky má vytvářet atypická regionální inzerce na webu i v tisku, píšou Lidové noviny.

„V případě tisku půjdeme do podstatně větší hloubky, do ještě větší regionalizace, než jaká je dnes na trhu patrná,“ řekl ředitel mediální strategie PPF Roman Gallo.

Pod názvem Naše adresa se budou prodávat tištěné týdeníky, v menších obcích zdarma rozdávat informační letáky. Na serveru naseadresa.cz vzniknou portály pro každé z pokrývaných míst. Distribuce půjde i přes internetové sítě jako Twitter či Facebook.

Na rozdíl od sítě deníků Vltava-Labe-Press či startujícího gratis týdeníku Sedmička vydavatelství Mladá fronta chce PPF malým živnostníkům umožnit přesnější zásah menší části trhu.

PPF cílí na malou část trhu

„Ambicí je dát jednouché nástroje místním sociálním či zájmových uskupením, kterými pak mohou o sobě dát vědět, lépe komunikovat, mohou se jimi spojit s podobnými komunitami,“ říká Roman Gallo. Kromě kanceláří v menších městech buduje PPF v centrech okresních měst veřejně přístupné prostory, kde se kromě přípravy zpráv bude třeba prodávat káva či vstupenky na místní akce. „Je to kombinace mezi kavárnou, redakcí, servisním bodem a místem setkávání komunit,“ popisuje Gallo.

PPF současně zakládá pražské mediální školicí a výzkumné středisko zaměřené na využití moderních publikačních postupů. Firma na něm spolupracuje se Světovou asociací novin či společností Google. Naši adresu chce PPF platit i z výnosů střediska. Obě aktivity zaštiťuje dceřiná PPF Media a zpočátku se na nich bude podílet 80 až 90 lidí, píšou LN.

„Projekt je realizován za nízkých provozních nákladů. V době dvojí krize tradičních médií - jednak jejich vlastní vůči novým formám šíření informací, jednak krize světové finanční - by měl ukázat, jak lze dělat média levněji a efektivněji. Investice tedy rozhodně zůstanou v řádu desítek milionů korun,“ tvrdí Roman Gallo.