Praha - Zaplněný Chrám sv. Mikuláše na Malé Straně vyslechl 28. září večer Requiem Antonína Dvořáka. Tím byl oficiálně zakončen 17. festival duchovního umění Svatováclavských slavnosti. Dílo, které je označováno za jedno z nejkrásnějších zhudebnění liturgického textu, hluboce věřící autor vytvořil roku 1890. Zaznělo v podání Pražského filharmonického sboru a Karlovarského symfonického orchestru v zaplněném Chrámu sv. Mikuláše na Malé Straně.
Dvořákovo Requiem zakončilo 17. ročník Svatováclavských slavností
Svatováclavské slavnosti byly letos ve znamení několika hudebních výročí. Vedle nedožitých 80. narozenin propagátora duchovní hudby Josefa Hercla v pořadí 17. ročník připomněl 100 let od narození skladatelů Miloslava Kabeláče a Oliviera Messiaena a 330. výročí narození Antonia Vivaldiho. „Koncert byl také uctěním památky dirigenta a vedoucího chrámového sboru Josefa Hercla,“ řekla manažerka festivalu Lucie Kábelová.
V Arcibiskupském paláci proto zazněla v provedení mladých interpretů Kabeláčova Osudová dramata člověka a Messiaenův Kvartet pro konec času, který patří ke stěžejním dílům komorní hudby 20. století. Výročí narození skladatele Vivaldiho připomněli Pražský filharmonický sbor, komorní orchestr Roxy Ensemble a sólisté zahajovacím koncertem festivalu v kostele sv. Šimona a Judy.
Přehlídka zarámovaná svátky sv. Ludmily a sv. Václava se uskutečnila od 15. září. Již 6. září však v rámci Svatováclavských slavností v mělnickém kostele sv. Petra a Pavla zazněla historická duchovní hudba v podání mladých interpretů souboru Ensemble Accento. Druhá mimopražská návštěva vedla do Plasů za nově opravenými varhanami.