Dnešní třicátníci mají zdánlivě neomezené možnosti, přesto nedokážou život naplnit ke své spokojenosti. Tíseň a osamělost s tím související je tématem románového debutu německé autorky Judith Hermannové Počátek veškeré lásky a také stejnojmenné divadelní hry, která podle knihy vznikla v pražské MeetFactory.
Dnešní osamělí třicátníci potřebují stalkera
Počátek veškeré lásky v MeetFactory (zdroj: ČT24)
Stella bydlí v domě v satelitním městečku a většinu času zůstává o samotě s dítětem. Stereotyp naruší neznámý muž a jeho perverzní náklonnost.
Přišlo nám to jako obraz současnosti, kdy si člověk udělá to svoje prostředí, do kterého nechce nikoho pustit, oplotí si ho vysokou hradbou a ta ho zároveň nepustí ani ven. Stalker je vlastně pro hlavní hrdinku možnost začít jiný život.
Z neodbytného ctitele jde strach, který děsí, ale zároveň přitahuje. „Snažil jsem se vytvořit kolem postavy jakýsi vír. Okolnosti ji postupně pohlcují, zdá se to nenápadné, ale v určitý moment zjistí ona a snad i diváci, že je v pasti a nemůže ven,“ upřesnil dramaturg Matěj Samec.
Studii lidské osamělosti uvedla MeetFactory poprvé na konci února. Nejbližší reprízy jsou plánovány na 8. a 22. března.