V pátek začala běžet zákonná dvouměsíční lhůta pro zákazníky zkrachovalého slevového portálu Slever.cz. Soud vydal rozhodnutí o úpadku a lidé tak mohou přihlašovat své pohledávky.
Pád slevového portálu Slever.cz. Lidem zůstaly v ruce nepoužitelné poukazy
Štěpána Starého s manželkou vyšel třídenní pobyt v Krkonoších výrazně dráž, než čekali. „V Harrachově nám hoteliér řekl, že nás nemůže ubytovat. Ani on, ani Slever nám nedal vědět, že je to prostě zrušený,“ řekl Starý.
Nakonec zůstali jednu noc v jiném penzionu. K voucheru za 2,5 tisíce se jim přičetla další, zhruba tisícová částka. Podobnou zkušenost popisují i další lidé. Například Hana Sopuchová na Facebooku napsala: „Přišli jsme se známými o dovolenou v Bojnici v hodnotě 12 tisíc.“
Vedení Slever.cz ve vyjádření pro ČT uvedlo, že jako jednu z kompenzací nabízí výměnu nevyužitého poukazu za zboží, které má skladem.
Společnost Jarea, která portál provozuje, na sebe podala v půlce června insolvenční návrh spojený s návrhem na prohlášení konkurzu. Zákazníci i další věřitelé hlásí pohledávky u soudu. Za měsíc je přihlášek pohledávek v insolvenčním rejstříku více než 200 (stav k 18. červenci). Jde o částky od stokorun po tisíce.
Správně podat přihlášku je klíčové ve chvíli, kdy člověku zbude v ruce neplatný kupon. Musí také stihnout dvouměsíční lhůtu. Ta začne běžet poté, co soud vydá rozhodnutí o úpadku společnosti. To je i s potřebným formulářem na webu justice.cz.
Zástupkyně ředitele správy Městského soudu v Praze Elena Ransdorfová vysvětluje podrobnosti pro věřitele. „Musí vybrat soud, ke kterému směřuje přihláška pohledávky. Uvést, kdo je dlužník. Musí o sobě vyplnit informace. A uvést taky výši pohledávky – tedy cenu kuponu – doloženou voucherem a třeba potvrzením o platbě,“ doplnila.
V oddlužení získají věřitelé víc než polovinu, v ostatních případech zhruba deset procent dlužné částky. Záleží na majetku, který může insolvenční správce využít, i počtu přihlášených věřitelů. O malé šanci ví i Štěpán Starý. I tak se chce o vrácení peněz pokusit.