Obyvatelé Černotína si stěžují na nedostatek vlakových spojů

Černotín - V Černotíně na Hranicku málo staví vlaky. Stížnosti místních, kteří by chtěli ještě jeden dopolední spoj, ale zatím nikdo nevyslyšel. Podle zástupců Zlínského kraje, který dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Hranicemi objednává společně s Olomouckým krajem, nebyla linka v minulosti příliš využívaná. I přes snahu obce ji teď proto neobnoví.

V pracovní dny čtyři, o víkendu pak až pět hodin – tak dlouho čekají obyvatelé Černotína na vlak, když se dopoledne chtějí dostat do Hranic.

Reportáž Evy Knajblové (zdroj: ČT24)

„Mezi osmou hodinou a polednem je velká díra, která komplikuje život jak dětem, co dojíždí do školy, tak lidem, kteří jezdí k lékaři,“ komentoval neúnosný stav starosta obce Černotín Jiří Andrýs.

V minulosti přitom v Černotíně vlak dopoledne stavěl. Teď už ho ale České dráhy přes dva roky nevypravují.

„Žádný vlak v rámci regionální ani dálkové dopravy nevypravujeme podle svých představ. Je to vždy na základě závazné objednávky kraje,“ informovala Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah.

V tomto případě se jedná o dva kraje. O objednávku dopravy na trati se totiž dělí Olomoucký a Zlínský kraj. A regiony mají jasno.

„Na trati 280 při tom technologickém stavu, který tam je, není možné objednat jiný vlak než dlouhý pantograf. To by ale bylo příliš finančně nákladné,“ uvedl Jaroslav Tomík, ředitel, Koordinátor IDS Olomouckého kraje.

„Na území Zlínského kraje dopravu zajištěnou máme s tím, že ten vlak, který by tam byl veden, by byl vysoce neefektivní,“ uvedla Věra Fuksová, jednatelka Koordinátora veřejné dopravy Zlínského kraje.

Popolední spoj by přitom kromě Černotínských mohli využít i lidé ze Špiček nebo Milotic a Hustopečí nad Bečvou.

Situace v Černotíně se ale nezmění ani letos. Návrh nového jízdního řádu, který by měl začít platit od poloviny prosince, totiž s žádným dalším spojem nepočítá.