Cestující v Chotěbuzi mrznou před novou čekárnou

Chotěbuz - Přestože České dráhy investovaly v roce 2008 více než čtyři miliony korun do opravy budovy železniční zastávky v Chotěbuzi u Českého Těšína, od Nového roku ji pro veřejnost uzavřely. Rekonstruovaná budova s podchodem a dvěma nástupišti tak funguje pouze jako takzvaná neobsazená zastávka. A cestující, kterých se na nádraží podle místních vystřídají v sezoně desetitisíce, se nemohou před rozmary počasí ukrýt do zbrusu nové a údajně i stále vytápěné čekárny.

Obyvatelé Chotěbuze i radnice doufali, že se po rekonstrukci znovu otevře na nádraží čekárna a budou se tam prodávat jízdenky. Spletli se. „Dostali jsme odpověď, která nás překvapila. Že se nemusíme starat, protože zastávka bude neobsazena. To znamená, že pracovnice tam již nebude,“ uvedl starosta Chotěbuze Martin Pinkas (KDU-ČSL). „Pro nás není ekonomické vrátit znovu otevření pokladny, protože ta frekvence cestujících je tam poměrně nízká a je logičtější zajistit pro cestující odbavení ve vlaku,“ vysvětlila rozhodnutí drah jejich mluvčí Kateřina Šubová.

Místní občané však nízké počty cestujících, kteří využívají zastávku, zpochybňují. Zaprvé zde cestou do práce přestupují studenti i dělníci, zadruhé je Chotěbuz oblíbenou cílovou stanicí turistů z celého regionu. „Určitě přijíždějí vlakem, přes sezonu desítky tisíc lidí nejen do Rybího domu, ale i do archeoparku - celé školní výlety, důchodci, turisti,“ míní provozovatelka Rybího domu Jana Szotkowská.

3 minuty
Reportáž Josefa Hladkého
Zdroj: ČT24

Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty

„Nebyla to investice, která byla vynaložena marně. Protože to byly příprava na tu budoucí optimalizaci, která se bohužel stále odkládá.“

Všichni, kdo do Chotěbuze zavítají, jsou odkázáni pouze na vyvěšený jízdní řád a směrové tabule na nástupištích. V Chotěbuzi se přitom rozdělují tratě do dvou směrů. V době špičky přijíždějí na čtyři koleje vlaky doslova každou čtvrť hodinu. V mrazivém počasí navíc schází i čekárna. Údajně ji nelze otevřít, protože stejně jako nově opravená budova bude sloužit k dálkovému řízení trati. Zatímco si cestující na nástupištích užívají rozmarů počasí, dveře krásně opravené a podle některých občanů dokonce vytápěné čekárny zůstávají zavřené.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...