Legenda Velorex hlásí návrat

Brno - V pravé poledne dnes byla odhalena podoba nástupce kdysi populárního lidového vozítka Velorex. Stejně jako u jiných oživených legend, jako byl například legendární Volkswagen Brouk, nebude už vozítko určeno široké vrstvě obyvatel, ale spíše úzké komunitě fandů. Napovídá tomu i skutečnost, že vozítko je osazeno motorem Honda o objemu 1300 ccm a je celokapotované. Na trh bude nový Velorex uveden pod názvem Velorex-x-trike.

Moderní verzi vyvinul a vyrobil opavský podnikatel Pavel Brída a jeho firma Motoscoot. Jeho model nese název Velor-X-Trike, neboť samotnou značku Velorex má někdo podle něj zaregistrovánu v Polsku. Tříkolku představil i za účasti původního konstruktéra velorexu Mojmíra Stránského.

První myšlenka na nový moderní velorex se podle Brídy zrodila v létě 2008. Sám totiž vlastní starý velorex, s nímž s oblibou jezdí se svým synem. Se stavbou začal o rok později. „Chyběla mi tam ta síla, to, že by to mělo být živější. Tak jsem se rozhodl postavit něco, co by mohlo být výkonnější, bezpečnější a silnější. Výsledek za šest měsíců vidíte za mnou,“ řekl dnes Brída novinářům.

Video Nový Velorex byl odhalen na brněnském výstavišti
video

Nový Velorex byl odhalen na brněnském výstavišti

Nový Velorex byl odhalen na brněnském výstavišti

Ivo Fajman z fan clubu Velorexu

Nový Velor-X-Trike má délku 3,8 metru, šířku 1,9 metru a je 1,32 metru vysoký. Motor je čtyřválcový od Hondy s objemem 1284 krychlových centimetrů. Exkluzivnost nové tříkolky spočívá v tom, že vozítko bude vyráběno individuálně na zakázku, každý model bude číslovaný. Nikdy se tak nestane, aby dvě vozítka byla stejná.

Brída plánuje novou tříkolku prodávat v Česku i v zahraničí, například na americkém trhu, a to v několika verzích S-standart, LS-lux, GLS-grand lux. Pro využití na závodních okruzích prý bude i verze R-racing, která nabídne i motor s výkonem přes 200 koní a maximální hmotností do 400 kilogramů.