Na pravidelné lince Brno - Mikulov ujede řidič v jednom směru padesát sedm kilometrů. Z toho jen deset kilometrů po silnici I. třídy nebo rychlostní komunikaci. Za mýtné na této trase platí ale dvakrát více, než by musel. „Projedu sice mýtnou bránou, hned za ní ale sjedu do vesnic, kde mám zastávky. Ta brána to ale počítá, jako bych jel celou trasu po silnici I. třídy nebo rychlostní komunikaci,“ vysvětlil problém řidič autobusu Zbyněk Balíček.
Mýtných bran je málo a chybí na výjezdech. A tak i přesto, že jízdní řád jasně dokazuje, že autobus v daném úseku po silnici I. třídy nejede, dopravce musí paradoxně platit. „Naše společnost jen v tom směru na Mikulov najede zhruba 9000 spojů ročně. V případě, že za každý spoj se platí neoprávněně desetikoruny, tak jsou to statisíce korun za rok, které platíme zbytečně,“ rozčiluje se spolumajitel společnosti ČSAD Tišnov Ladislav Sova.

Řidiči a jednatel ČSAD Tišnov Ladislav Sova o placení mýtného
Řidiči a jednatel ČSAD Tišnov Ladislav Sova o placení mýtného
Reportáž Barbory Žítkové a Jakuba Linky
Zatím jsou zpoplatněné pouze vybrané trasy silnic I. třídy. Dohromady sto osmdesát kilometrů. Ministerstvo dopravy ale plánuje zpoplatnit dokonce dalších dva a půl tisíce kilometrů silnic. „My teď intenzivně jednáme. Ve hře jsou zatím všechny varianty. Včetně možného zpoplatnění silnic II. a III. třídy,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Jaký systém vybírání mýta zvolí a hlavně které úseky, to by mělo být jasné do konce roku.
