Po půlroce se ve třídě prvňáků na Masarykově škole v Meziříčí učí trojice dětí z majoritní společnosti a 11 romských školáků. Celé třídě pomáhá se školními povinnostmi nejen jejich učitelka,ale také dvě osobní asistentky a psycholožka. „Tady tím, že je jim věnována individuální péče, tak jsou v pořádku. I kolektiv začíná nějak fungovat,“ uvedla psycholožka Hana Baštecká.
Škola hodlá rozšířit speciální pomoc i pro další prvňáky v nové společné třídě. Ministerstvo proto zažádalo o peníze na další přijmutí dalších dvou asistentek. „Ty děti budou pokračovat do vyšších ročníků a zatím tu spolupráci s dospělými potřebují,“ dodala výchovná poradkyně Marcela Hrušková.

Reportáž Josefa Kvasničky
Koncepci školy si pochvalují i rodiče dětí. „My s ním doma romsky nemluvíme, mluvíme jen česky, a proto jsme se s manželkou rozhodli, že bude chodit do normální školy,“ řekl otec budoucího žáka 1. třídy Ivan Tulej. Zatímco loni byl problém 1. třídu naplnit, letos podle zájmu o zápis podobný problém neočekávají. Ke spokojenosti všech bude poměr mezi romskými a majoritními prvňáčky prakticky vyrovnaný.