Regiojet nabírá personál, má být vstřícnější než u ČD

Ostrava – Železniční dopravce Regiojet završuje přípravy svých dálkových vlaků, které mají jezdit mezi Prahou a Ostravskem. Zákazníky od konkurenčních Českých drah chce přetáhnout nabídkou lepších služeb. Klíčovou roli mají hrát stevardi, které dnes společnost nabírala v Ostravě. Regiojet bude muset s drahami také spolupracovat, vlaky budou zastavovat na nádražích, která patří právě ČD, a bude také chtít prodávat jízdenky. Podle zástupců soukromého dopravce probíhá jednání o budoucí spolupráci bez problémů, obě společnosti jsou před podepsáním smlouvy.

Ve vlaku Intercity Regiojet budou mít cestující zdarma k dispozici občerstvení nebo bezdrátové připojení k internetu. „Ještě řada dalších věcí, co zákazníka jistě překvapí,“ uvedl mluvčí Regiojetu Aleš Ondrůj. Cestující ve vagonech by se podle něj měli cítit jako v letadle. „Pro nás jsou v tomto ohledu vzorem letecké společnosti typu Emirates. Dnes se nám v Ostravě podařilo pro palubní personál vybrat opravdu kvalitní lidi, dokonce jsou mezi nimi takoví, kteří dříve pracovali u špičkových leteckých společností,“ dodal mluvčí.

Předseda představenstva a majitel mateřské firmy Student Agency Radim Jančura je přesvědčen o tom, že Regiojet svými službami předčí České dráhy. „Chceme konkurovat především službami. Ten, kdo zná naše autobusy, tak si může představit, co budeme asi ve vlacích nabízet,“ uvedl.

Stevardi Regiojetu versus vlakušky ČD

Tváří v tvář blížící se konkurenci začaly i České dráhy nabízet dodatečné služby v některých svých spojích. Část cestujících se tak dočká nápoje a novin zdarma, stevardky také dohlížejí na čistotu. Zatím ale jezdí jen v několika vybraných spojích a jejich služby jsou vyhrazeny především cestujícím v první třídě. Lidé ve druhé třídě se v nejlepším případě mohou těšit na noviny.

Kdy žluté vlaky vyjedou, dosud není jasné. Zarezervované trasy mají už v jízdním řádu platném od prosince, avšak s poznámkou „od vyhlášení“. „Oficiální termín zveřejníme ve chvíli, kdy všechno bude připraveno. Máme k tomu obchodní důvody. S přípravami se ale chýlíme ke konci, jsme ve fázi, že se blíží zahájení provozu,“ konstatoval mluvčí Ondrůj.

Vlak Intercity Regiojet má jezdit devětkrát denně z Prahy do Havířova a zpět se zastávkami v Pardubicích, Ústí nad Orlicí, Zábřehu, Olomouci, Hranicích na Moravě a v Ostravě (na Svinově, hlavním nádraží a Stodolní). Cesta z Prahy do Ostravy má trvat asi 3,5 hodiny. Mezi jednotlivými spoji budou většinou dvouhodinové intervaly, ve špičce i hodinové.

Regiojet oznámil, že bude prodávat jízdenky na trasu Praha–Ostrava za 230 až 250 korun. Ve vlaku ČD mohou cestující bez věrnostní In-karty za 310 korun, věrní zákazníci zaplatí při včasném nákupu 230 korun. Pro cestu vlakem SC Pendolino musí cestující sáhnout do peněženky pro dalších 200 korun (100 korun s In-kartou), které se připlácí za povinnou místenku. Pendolino je ale rychlejší než jiné vlaky ČD i Regiojetu, z Prahy do Ostravy dojede za tři hodiny.