Mnohé z mostů na Vyškovsku byly postaveny pro auta z počátku minulého století. Teď přes ně jezdí autobusy i náklaďáky. Taková zátěž mostům neprospívá. Desítky naložených kamionů o hmotnosti i kolem 40 tun denně projíždí například obcí Nesovice, kde je v těsné blízkosti nejfrekventovanější křižovatky mezinárodní silnice I/50 most, který má výhradní zatížitelnost 19 tun. V důsledku toho je most den ode dne v horším technickém stavu.
„Typickým nešvarem těchto mostů je špatná izolace, tím pádem do mostu zatéká, beton se drolí a výztuž koroduje,“ popsal České televizi hlavní konstrukční nedostatky mostů stavební inženýr David Marván.
Právě voda je vedle těžkých aut největším nepřítelem mostů. Zatímco ze silnice vypadá konstrukce v pořádku, zespoda je už pohled méně veselý.

David Marván popisuje stav mostu
Policejní kontroly nic neřeší
„Na most u Kojátek už připravujeme projekt. Nachází se v havarijním stavu a je tam už od roku 2009 instalované mostní provizorium. Chtěli bychom tam cestu narovnat. Bohužel v současné době řešíme dohody s ostatními vlastníky pozemků, kterých je více než 90, a domluva s nimi není vždy jednoduchá. Dříve než v roce 2014 ale oprava nezačne,“ hájí Správu a údržbu silnic vyškovský ředitel Zdeněk Gardelka.
Pokud by ale řidiči nákladních aut pokyny policie na místě nerespektovali, hrozí jim za porušení zákazu vjezdu na most pokuta až do 2 tisíc korun. Kontroly v blízkosti mostů by navíc policisté vzhledem k frekventovanosti nákladní dopravy museli provádět nepřetržitě.