Problémy s elektronickou kartou DPO

Ostrava - Měl platný jízdní doklad, přesto málem zaplatil pokutu za jízdu načerno. Takové problémy potkaly majitele elektronické karty, kterou si koupil u dopravního podniku. Nově má tento doklad platit i ve vlacích. Tam ale zjistil, že tomu tak aspoň v jeho případě není.

Už třetí den reklamuje Martin Cuberek elektronickou kartu ostravského dopravního podniku. Právě tak dlouho by se na ni mělo jezdit i vlakem. Jemu se to ale nepovedlo, přestože řádně zaplatil víc než tisíc sto korun za tříměsíční dlouhodobou jízdenku, kterou na kartu přesně podle instrukcí nahrál. „Takže jsem jel vlakem v pondělí, kartu jsem předložil průvodčí a ta mi řekla, že kupon je neplatný a že musím zaplatit pokutu. Zajel jsme na hlavní nádraží, abych to vyřešil s ČD. Tam mi řekli, že to je chyba dopravního podniku,“ popisuje Martin Cuberek. Dopravní podnik jej ale poslal zpět k Českým drahám. Oslovili jsme oba dopravce a navíc i společnost Koordinátor ODIS, která elektronickou kartu v rámci integrovaného dopravního systému pomáhá zavádět. „My jsme systém spustili s tím, že jsme zkušebním provozem eliminovali chyby, ale nic není stoprocentní, takže, když se chybička vyskytne, my se cestujícím i za toto nepředpokládané omlouváme,“ vyjádřil se za Koordinátor ODIS Aleš Stejskal. ČD už oznámily, že příčinu problémů našly. Majitel elektronické karty Martin Cuberek potvrdil, že DP mu na ni nahrál nový kupon. Zatím ale nestihl vyzkoušet, zda už je karta v pořádku nebo se opakuje situace z předchozích dní.

Reportáž Dagmar Famfulíkové (zdroj: ČT24)