Do nové soutěže mohou lidé zasílat fotografie pracujících Romů

Brno - Brněnská organizace IQ Roma servis dnes spustila kampaň, v rámci níž mají lidé fotografovat Romy při práci a zasílat snímky s jejich příběhem do soutěže. Kampaň s názvem Chytil jsem Roma při tom má v dobrém světle ukázat, že Romové pracují a pracovat chtějí.

„Postoj české veřejnosti se vůči Romům stále zhoršuje,“ zdůvodnil kampaň Martin Máša z IQ Roma servisu. Nejlepší fotografie budou od konce listopadu do poloviny prosince vystavené v brněnském Divadle Reduta.

Kampaň je podle Máši zacílená na širokou veřejnost. Soutěž navazuje na kontroverzní reklamu v dopravních prostředcích, na které jsou dvojsmyslná hesla, například „Cikán mi vybílil byt“. Reklama má však poukázat na malíře pokojů z řad Romů.

Fotografie a příběhy pracujících Romů budou organizátoři kampaně průběžně zveřejňovat na internetových stránkách. Snímky bude hodnotit odborná porota v čele s fotografem Jindřichem Štreitem. Nejprve se ale budou moci hlasováním vyjádřit lidé, kteří navštíví internetové stránky kampaně. Absolutního vítěze pak vybere porota. Fotografie mohou lidé posílat ode dneška do 28. listopadu, uzávěrka snímků hodnocených porotou je 25. listopadu.