Cykloservisy mají plno a roste i poptávka po nových kolech

Moravskoslezský kraj - Zatímco prodejci aut hlásí už několik měsíců po sobě pokles poptávky, prodejci kol si libují. Lidí, kteří jezdí nebo chtějí jezdit na kole je stále více. Podle prodejců začal nápor už nyní a bude trvat minimálně dva měsíce.

Nejčastěji kupují lidé kola v hodnotě mezi 15 a 20 tisíci korunami. Že se blíží jaro, už poznali i ti, kteří kola spravují. Servisy hlásí plno, lidé, kteří si chtějí nechat své kolo teprve opravit, musí počítat s tím, že bez něj budou minimálně týden.

Reportáž Pavlíny Daňkové (zdroj: ČT24)

Sjeté pláště, opotřebované kazety, středy, neseřízené přehazovačky, sjeté brzy a nevyhovující řetězy. Vady, se kterými se v servisech setkávají nejčastěji

„Pokud překročíme dobu životnosti řetězu a vyměníme ho až později, může zničit celý převodový systém a potom to není jen o výměně řetězu, ale  o výměně celé kazety,“ upřesnil Daniel Hrubý, vedoucí prodejny s koly. Z banální opravy za dvě stovky se tak stane problém jehož vyřešení vyjde na několik tisíc. Některé opravy a základní údržbu přitom zvládne každý cyklista

Půl miliardy korun. Tolik stála výstavba cyklostezek v Moravskoslezském kraji za posledních pět let. Nové kilometry se budou otevírat i letos.

S počtem cyklistů i cyklostezek roste i počet krádeží kol. Lidé by podle policistů neměli zapomínat na nutnost kolo zamknout a mít ho i přes uzamčení na dohled.