„Společnost Benzina pronajme za tímto účelem společnosti Vítkovice Doprava 20 jednotlivých čerpacích stanic a umožní tím prodej CNG ve vybraných lokalitách,“ sdělila Kijonková. Pět z těchto stanic bude na dálnicích, 11 na silnicích I. třídy a ostatní na rychlostních komunikacích.
Šéf Vítkovic Jan Světlík uvedl, že skupina počítá s výstavbou plniček ještě na pěti dalších místech nad rámec dohody s Benzinou. Nejméně jedna z nich bude v Polsku. Ve všech případech půjde o zařízení s minimální denní kapacitou 6000 metrů krychlových. „Smlouva počítá s výstavbou během dvou až tří let, většinu stanic ale chceme stihnout otevřít mnohem dříve, ideálně do konce příštího roku,“ uvedl Světlík.
Veřejné stanice pro čerpání CNG jsou v Česku zatím na 46 místech. Vítkovice se na ekologický a levnější pohon na CNG zaměřují už delší dobu a s experty vyvíjejí například nové motory. „Chybí větší pokrytí exponovaných rychlostních komunikací, především dálnic a silnic I. třídy. Toto nám dohoda s Benzinou umožní radikálně a v krátkém čase změnit,“ uvedl ředitel firmy Vítkovice Doprava Zdeněk Trejbal.
Generální jednatel Benziny Artur Śladowski uvedl, že dohoda mezi dvěma významnými hráči na trhu může zásadním způsobem pomoci rozšíření CNG v ČR a především ovlivnit možné rozhodování při volbě paliva vozového parku u velkých korporací a menších společností i u jednotlivých řidičů.
Podle Trejbala od konce roku 2015 i díky dalším projektům soukromých investorů nebude mít nikdo v Česku problém s tankováním a dojezdem, země se zařadí mezi státy s dostatečným pokrytím pro pohon na CNG.
Vozy na CNG produkují méně emisí, ale stlačený plyn je také levnější než nafta i benzin. V Česku nyní jezdí více než 4000 vozidel na CNG, mezi nimi je přes 350 autobusů. Plnicí stanice provozují všechny hlavní plynárenské společnosti, tedy RWE, E.ON i Pražská plynárenská, ale také například Vemex nebo Čepro. Většinou plničky fungují jako součást čerpací stanice pro obvyklá paliva.