TÉMA

Robert Břešťan

Byli jsme za exoty, ale na naše slova došlo, vzpomíná šéfredaktor Hlídacího Psa na texty o ruském vlivu

„Dlouhodobý ruský zájem je budovat v zahraničí silnou podnikatelskou základnu,“ napsal v roce 2015 web HlídacíPes.org. Autorem textu byl jeho šéfredaktor Robert Břešťan a s odstupem let uvádí, že tehdy sice byli trochu za exoty, ale jejich upozorňování na ruskou vlivovou síť se v současnosti jeví jako případné. Břešťan sám se v novinářské branži pohybuje už 25 let, v minulosti pracoval v české redakci BBC a také v Českém rozhlase na stanici Rádio Česko. V novém díle podcastu Background ČT24 přiznává, že ho víc baví psaní, i to, že mu nejspíš nikdy nedojdou nápady na nová témata.
16. 8. 2022|

Nacher navrhuje kvůli inflaci snížit DPH nebo ji dočasně u potravin srazit na nulu. Podle Niedermayera to situaci nevyřeší

Mouka v českých obchodech zdražila téměř o dvě třetiny, výrazně vyšší jsou ceny také například mléčných výrobků. Poslanec Patrik Nacher (ANO) v pondělní 90' ČT24 řekl, že ho mrzí, že vláda situaci razantněji neřeší. Tvrdí, že opozice už dlouhodobě přichází s návrhy na řešení současné situace. Europoslanec TOP 09 Luděk Niedermayer ale zdůraznil, že opatření jako plošné snížení daně na potraviny pomůže i těm, kteří to nepotřebují. Upozornil také, že státní rozpočet je ve špatné kondici, vláda tak musí velmi pečlivě zvažovat, jaké kroky učinit.
14. 6. 2022|
Rozhovor Newsroomu

Koronavirus připomněl, jakou mají média sílu, ale také zodpovědnost, říká novinář Břešťan

Přepjatě, přepáleně, neadekvátně. Tak podle šéfredaktora serveru HlídacíPes.cz někteří novináři informují o koronaviru. „Až se budou zase jednou novináři, my novináři, divit, proč důvěra v média není taková, jakou bychom si přáli, tak si můžeme vzpomenout na to, jak jsme my nebo část médií toto téma uchopili,“ říká. Všechna média „do jednoho pytle“ házet nechce, některá ale podle něj k panice skutečně přispěla. Tomu, jak čeští novináři zvládají neustálé informování o nákaze, se věnoval nedělní Newsroom ČT24.
10. 3. 2020|
Podcast

Koronavirus v Česku: Média by měla poskytovat ověřené informace, říká Němcová Tejkalová

Koronavirus dorazil do Česka. Mediální události týdne předcházelo čekání a napětí v redakcích. Novináři se na to připravovali. Jak obstáli? Daří se jim pravdivě informovat nebo spíš šířit paniku? „Lidé klikají na cokoliv, co se týká koronaviru. Média by v tomto období měla mít hlavně stabilizační funkci,“ komentuje situaci Alice Němcová Tejkalová, děkanka Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.
7. 3. 2020|
Newsroom téma týdne

Panika v obchodech, na internetu, v médiích. Může za ni jen koronavirus, nebo jí pomohli novináři?

Téma koronaviru zaplavilo média ještě dřív, než se nemoc dostala do Evropy. Teď, když už je i v České republice, se nepíše a netočí takřka o ničem jiném. Sami novináři už dokonce mluví o „mediální nákaze“, která vyvrcholila ve chvíli, kdy české úřady potvrdily první případy. Jak tenká je hranice mezi informováním a přeháněním? A můžou i média nést vinu za paniku a strach, které jsou ve společnosti?
7. 3. 2020|