Příprava stavby mělnického obchvatu se protáhla déle než na deset let. Vše se zaseklo na stavebním povolení, které muselo sehnat město. „Problémy byly s nabytím pozemků od stávajících vlastníků,“ přiblížil mělnický starosta Ctirad Mikeš (ČSSD). Hlavní problém podle něj byl s pozemky německé developerské firmy Trei real. „Nekomunikovala s městem ani ŘSD,“ uvedl starosta. Nakonec museli silničáři pozměnit projekt, aby se problematickým pozemkům vyhnul.
Na základě toho došlo k drobné úpravě projektu, aby se obchvat nedotýkal pozemků, které se městu nedařilo získat. Podle starosty Mikeše postačilo posunout plánovanou silnici zhruba o metr.
Mělník chce odvést auta z průtahu již léta, protože příliš hlučí. „Hladina hluku přesahuje 80 decibelů,“ upřesnil Ctirad Mikeš. V první fázi vznikne nové spojení Mladoboleslavské a Pražské ulice v trase bývalé cukrovarské vlečky. Tato část obchvatu ulehčí přetížené dopravě v Italské a Cukrovarské ulici.
Celá stavba mělnického obchvatu bude mít čtyři etapy. První má být hotová v příštím roce, není ale jasné, kdy navážou další. Mělnický starosta nevyloučil, že by se stavba zpožděná již deset let mohla nadále vléct a celá být hotová třeba až za dalších deset let. Hlavním problémem jsou podle něj peníze.

Starosta Ctirad Mikeš o mělnickém obchvatu
Starosta Ctirad Mikeš o mělnickém obchvatu
St 7.1.14