Od prosince České aerolinie zruší na většině letů s výjimkou byznys třídy bezplatné občerstvení. Zároveň v rámci změn nabídnou cestujícím, kteří poletí jenom s příručním zavazadlem, že si mohou zakoupit levnější letenku.
ČSA budou rušit občerstvení zdarma. Cestující bez velkého zavazadla ale ušetří
„Nejsme zdaleka první i z takzvaných tradičních dopravců. Rozsah občerstvení se i v minulosti kvůli úsporám snižoval,“ uvedl ředitel pro obchod a marketing Ján Tóth. Společnost si v minulosti dělala mezi cestujícími průzkum a řada z nich podle něj o bezplatné občerstvení zájem neměla. V ekonomické třídě se totiž stejně mnohdy smrsklo například jen na müsli tyčinku.
S výjimkou dálkových letů do Soulu a Almaty, kde bezplatné občerstvení zůstane v ekonomické třídě i nadále, budou mít cestující nicméně možnost dokoupit si občerstvení podávané v byznys třídě. Za studené menu si připlatí osm a za teplé 12 eur. Zároveň budou mít možnost koupit si nápoje nebo drobné občerstvení.
Cenu za půl litru vody stanovily ČSA v rámci této nabídky na dvě eura. Podle mluvčího ČSA Dana Šabíka jde o ceny, které jsou v letecké dopravě běžné, zvyšují je náklady na odbavení. Šabík upozornil, že tudíž nelze cenu balené vody srovnávat s cenou v supermarketu, ale spíše s cenami v restauraci.
Kdo cestuje nalehko, může ušetřit
Kdo nepotřebuje při cestování velké kufry a vystačí si s příručním zavazadlem, ušetří proti standardnímu tarifu osm eur (asi 220 Kč). Zavazadlo se ale musí vejít do limitu osmi kilogramů.
Tuto variantu cestování nabídnou ČSA nejprve na linkách do Amsterdamu, Barcelony, Düsseldorfu, Milána, Paříže, Říma, Stockolmu a Varšavy. V prodeji jsou lístky už nyní, ale nabídka platí až od začátku listopadu. Doplnit by je pak měly i linky do Benátek, Bruselu a Kodaně.
Nová spojení doplní obnovený let do Oděsy
České aerolinie plánují na příští letní sezonu nově otevřít linky na Island a Maltu. „Míříme s tím zejména na český trh. Předpokládáme, že zpředevším česká klientela bude mít zájem o letní pobyty v těchto dvou destinacích,“ uvedl Tóth. Lety by ale měly zamířit i do britského Birminghamu. Zároveň otevřou ČSA tři nové linky na Balkán, konkrétně do Sarajeva, Záhřebu a Skopje, na které chtějí nalákat naopak zahraniční klienty.
Ve východním směru se dopravce chce vrátit do celé řady dříve opuštěných destinací. V Rusku jde především o Ufu a Kazaň, dále o běloruský Minsk a na Ukrajině o Oděsu. Důvodem je podle Tótha stabilizace leteckého trhu v této oblasti, kterou v předchozích letech vážně poškodil konflikt na východní Ukrajině.