Srdcerváči se letos rvou za ty, kteří pomáhají

Události: Nový ročník projektu Srdcerváči (zdroj: ČT24)

Čtvrtý ročník kampaně Srdcerváči, která podporuje zaměstnávání zdravotně postižených, přiblíží příběhy pěti handicapovaných lidí z pomáhajících profesí. Mají mimo jiné inspirovat ostatní, jaké profese je možné s handicapem vykonávat. „Prostřednictvím jejich příběhů a diagnóz chceme ukázat, že člověk se zdravotním postižením není jenom ten, na kom to musí být nutně viditelné a kdo může dělat jenom pomocné nebo asistentské práce, ale může dělat kvalifikovanou, i manažerskou práci a pomáhat nám zdravým,“ řekla ředitelka nadačního fondu Hana Potměšilová.

Mezi pěti lidmi, kteří jsou letos tvářemi kampaně, jsou lékař, policista, voják, studující psycholožka a vysoký státní úředník. V kampani čtyři muži a jedna mladá žena vystupují jako superhrdinové. „Hlavní spot i celá grafika jsou laděny do komiksového stylu,“ uvedla projektová manažerka Petra Horáková.

Srdcerváči se musí snažit dvojnásob, aby mohli normálně pracovat. „Je jen otázkou nastavení, co můžou a nemůžou dělat a k čemu je pustí,“ řekl jeden z letošních srdcerváčů kriminalista Daniel Kafka.

Novinkou letošního ročníku kampaně jsou takzvaní expertní dobrovolníci, kteří místo finančních darů poskytují zdarma své odborné služby. Ještě před oficiálním startem kampaně začali své služby nabízet dobrovolníci z řad expertů. Zatím jsou jich asi čtyři desítky od majitelů firem po řadové specialisty. Nejvíce z oblasti personalistiky, IT a marketingu. Lidé se zdravotním postižením mohou využít jejich služeb, aby nastartovali svou kariéru.

Veřejnost může kampaň podpořit nákupem některého ze zážitků. Mezi zážitky bude například možnost stát se na hodinu bojovým pilotem, vaření se šéfkuchařem Oldřichem Sahajdákem v michelinské restauraci La Degustation Boheme Bourgeoise nebo koučink s koňmi.

Projekt pak podpoří projekty, které pomáhají přivést více lidí se zdravotním postižením k podnikání nebo jim umožnit plnohodnotné uplatnění v práci. Loni žadatelé o grant podle ředitelky získali přes 300 000 korun a díky projektu našlo novou práci 455 lidí se zdravotním postižením. Celkem za minulé tři ročníky pomohla kampaň zaměstnat asi 1200 handicapovaných.