Pardubice – Spor o chystanou modernizaci železniční tratě mezi Pardubicemi a Hradcem Králové nyní zaměstnává krajský úřad. Miliardová investice počítá se dvěma kolejemi a novými bezpečnostními prvky. Některé stavby přitom podle kraje neberou v potaz potřeby cestujících a dotčených obcí. Správa železniční dopravní cesty ale kritiku odmítá. Z jejího pohledu se prý v rámci možností snaží vyhovět.
Modernizace tratí ve znamení kritiky: Podle Pardubic je necitlivá
Jedním z prvních požadavků kraje směrem ke stavbařům je posunout zastávky tak, aby pro cestující z přilehlých obcí nebyly příliš vzdálené. Podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Duška je prý nemyslitelné, aby projekt za miliardu korun nebyl pro cestující „lépe přístupný“. Zástupci SŽDC vzkázali, že se musí hlavně řídit technickými podmínkami v konkrétním místě. „Nemám pocit, že by SŽDC nereagovala nebo nechtěla vyjít vstříc. Samozřejmě snažíme se vyjít vstříc tam, kde to jde,“ vzkázal mluvčí Jakub Ptačinský.
Některým obcím se nelíbí ani plánovaná instalace podchodů a protihlukových stěn. Například starostka Čeperky Kristina Vosáhlová připomíná, že jsou projektovány necitlivě. „Od jedné strany se to bude odrážet a právě tím bude trpět druhá strana,“ tvrdí. Podle Ptačinského jsou protihlukové bariéry plánovány pouze v místech, kde měření prokážou jejich nutnost.
A do třetice pardubických stížností – správa železnic podle hejtmana neplní sliby, ke kterým se zavázala ve společném memorandu. „Pro nás je to poněkud překvapivé, protože se snažíme s Pardubickým krajem komunikovat víceméně nadstandardně. Tam, kde to jde, se snažíme přáním Pardubických vyjít vstříc,“ odpovídá Ptačinský. Kraj ale možnost dalšího vyjednávání zatím nezavrhuje.