Tanvaldsko – Vlaky na Tanvaldsku zastavila na dva měsíce plánovaná výluka. Na trati mezi Železným Brodem a Tanvaldem bude správa železniční dopravní cesty kácet stromy, které by mohly v zimě pod tíhou sněhu popadat. Tento problém tam na konci zimy řešili hned čtyřikrát. A hlavně, na železniční dopravu v zimním období místní spoléhají nejvíc.
Kácení stromů zastaví železnici na Tanvaldsku
Sedmnáctikilometrový úsek mezi Železným Brodem a Tanvaldem – rychlíky a osobní vlaky zde nahradily železniční jeřáby a drezíny převážející dělníky s pilami. Z blízkosti kolejí musí zmizet všechno, co zasahuje do jízdního profilu. Jen za poslední zimu tu na stejném úseku popadané stromy zastavily vlaky čtyřikrát. Tomu teď chce správce kolejí zabránit. „Provádíme sanaci skalních masivů, které už v minulosti hrozily pádem do průjezdného profilu tratí a samozřejmě dochází také k výřezu náletových dřevin,“ potvrdil mluvčí SŽDC Pavel Halla.
Práce budou stát 8 milionů korun. Normální provoz se sem vrátí na konci října, vlaky tak na dva měsíce nahradí autobusy. Místní si ale nestěžují. Prý je lepší počítat teď s přestupem než v zimě čekat na vlak marně: „S těmi stromy tam byly i bouračky. Tady je ošklivá zima, hodně sněhu!“ Ani starosta Velkých Hamrů Jaroslav Najman (nez.) není proti: „Jsme samozřejmě rádi, že se to opravuje. Jenom ty dva měsíce jsou přeci jenom dost dlouhé.“
Práce vítají i České dráhy. Na úsek vloni nasadily nové soupravy Stadler a už po několika týdnech provozu se na nich objevily škrábance právě od stromů. „Správa železniční dopravní cesty dlouhodobě zanedbávala profil a celkově i průřez tratí,“ poukázal systémový specialista ČD Liberec Jindřich Berounský.
Výluka postihne v říjnu i vedlejší trať ze Smržovky do Tanvaldu. Správa železniční dopravní cesty tam bude měsíc opravovat koleje.