Češi jsou nejvíce přesyceni reklamou na Nově, ukázal průzkum

Praha - Stejně jako v minulých letech jsou Češi nejvíce přesyceni reklamou v hlavních komerčních televizích. Zatímco u Novy přesycenost reklamou pociťují čtyři z pěti lidí, u TV Prima jsou to tři ze čtyř. Vyplývá to z lednového průzkumu společnosti Factum Invenio. Podle něj jsou změny proti loňsku v průzkumu téměř nulové. Ve veřejnoprávní České televizi pociťuje úroveň reklamy jako přílišnou necelá polovina lidí.

V časopisech stoupla podle průzkumu přesycenost reklamou na 41 procent z loňských 39 procent. V případě novin vnímá příliš mnoho reklamy 32 procent oproti předchozím 28 procentům. Rozhlas naopak proti ostatním klasickým médiím zaznamenal již podruhé pokles, a to o tři procentní body. 

Vnímání příliš velkého množství reklamy na internetu je podle průzkumu obecně nižší, kolem 20 až 30 procent. Podle autorů průzkumu má na to vliv i fakt, že řadu reklam si sami respondenti na internetu blokují.

Největší šanci oslovit má podle průzkumu u klasických médií reklama na Nově a v České televizi. Celkem 32 procent lidí přiznává, že reklama na Nově má velkou šanci, aby si ji skutečně prohlédli nebo vyslechli. Čtvrtina lidí má stejný názor u České televize.

Více než polovina Čechů přiznává, že šanci oslovit je má reklama ve formě ochutnávek nebo prezentací na místě prodeje. Více takové reklamy by zároveň podle průzkumu lidí uvítali. V případě letáků vhazovaných do schránek sice 68 procent lidí vnímá tuto reklamu jako přílišnou, přesto 28 procent jich zároveň přiznává, že si letáky skutečně prohlížejí.

Postoje veřejnosti k reklamě ve Studiu 6 (zdroj: ČT24)
Načítání...