Praha - Představení Posedlost s Tatianou Vilhelmovou a Petrem Čadkem v hlavních rolích dostalo novou, více divadelní podobu, tedy se přesouvá ze studiového prostoru Ponce na divadelní prkna Divadla v Celetné. Pauzu, ve které se představení nemohlo hrát kvůli filmovému natáčení Tatiany Vilhelmové, využili tvůrci k tomu, že udělali změny v choreografii, hudbě a představení oblékli do nového světelného designu. Obnovená premiéra Posedlosti tak nabídne jinou atmosféru a diváci ji uvidí v pražském divadle v tento pátek 14. srpna.
Posedlost je posedlá dokonalostí
Další představení v Divadle v Celetné jsou na programu 14., 15. a 16. září, v Praze jej budou moct diváci vídat v tomto divadle až do konce roku. Nová podoba Posedlosti dává možnost přesouvat představení do různých prostor, na podzim se jej tedy dočkají například diváci v Českých Budějovicích nebo v Ostravě.
Přesun do divadla bere tvůrčí tým jako výzvu. „Rozhodl jsem se pozměnit některé choreografie tak, aby v nich ještě více vynikl samotný příběh našeho představení,“ říká autor choreografie a představitel hlavní mužské role Petr Čadek. Režisér Petr Serge Butko, který v Posedlosti nově alternuje Luboše Veselého, dodává: „Posedlost není čistě taneční představení, je to činohra s tanečními čísly. Divadelní prostor byl pro nás výzvou, tentokrát je představení určené jinému publiku.“ V Posedlosti vedle Luboše Veselého a Petera Serge Butka hraje a tančí Martin Hofmann známý například z filmu Kdopak by se vlka bál?
Spolupráce s Tatianou Vilhelmovou režiséra Butka podle jeho vlastních slov naplňuje a inspiruje. „Táňa v Posedlosti přidává k tanci i výraz, zapojuje do tance svoji hereckou genialitu, což dodává tanečním prvkům v představení další dimenzi,“ říká režisér a doplňuje: „Role v Posedlosti Táňu umělecky určitě posunula. Není klasická tanečnice, proto obdivuju její vůli dostat se po několikaměsíční pauze desítkami hodin tréninků do původní taneční formy.“
„Posedlost je pro mě jedno z velmi náročných představení. Během večera musím zdolávat spoustu překážek, technických i fyzických. Není to představení, které stojí takzvaně pevně na nohou. Svojí křehkostí nás nutí balancovat, a to je to nejvzrušivější, co na divadle může být,“ přiznává Tatiana Vilhelmová.
Představení Posedlost vzniklo na motivy povídky „Hommage à Bournoville“ z knihy Příběhy jedné noci dánského spisovatele a bývalého tanečníka Petera Høega. Tvůrčí tým Posedlosti jako jediný ve střední Evropě získal od samotného Høega licenci na adaptaci jeho díla. Peter Høeg se má osobně zúčastnit jednoho z podzimních představení Posedlosti.
Vilhelmová s Čadkem se seznámili v rámci televizní taneční show StarDance, jež dala vzniknout jejich další pohybové spolupráci. Představením Posedlosti si však splnili jen část svého osobního snu dále tančit a také snahy přiblížit tanec veřejnosti. A to nejen pasivním sledováním televizních show nebo představení, ale přímo aktivním pohybem. V současné době tak společně s režisérem Peterem Serge Butkem a producentem Pavlem Čechákem chystají nový taneční projekt – noblesní tančírnu s třpytem hvězd a pracovním názvem Fever, která by měla mít premiéru na začátku roku 2010.