Hoteliéři jsou rozčarovaní ze slevových portálů. Mnohdy prodělávají

Praha – Čeští hoteliéři zažívají první vystřízlivění ze slevové mánie. Jejich současný postoj k nabízení služeb přes internetové slevové servery je více než smíšený. Není výjimkou, že místo výdělku čeká mnohé z nich nakonec prázdná kapsa. Provozovatelé portálů jim ale oponují. Hotely prý zaspaly a neumí využít slevový byznys k marketingu.

Nabídneme na síti víkend pro dva za zlomek původní ceny a klienti se jen pohrnou. S takovým plánem šel do spolupráce se slevovým serverem i hotel Augustiniánský dům v Luhačovicích. Teď by si už takovou cestu jeho majitel rozmyslel. „Slevové portály vyvolaly v lidech dojem, že kdo nekupuje levně, je hlupák. Klienti slevových portálů ale méně utrácejí a do kvalitních zařízení se nevrací,“ říká ředitel hotelu Roman Taťák. 

Hoteliéři jsou rozčarovaní a tvrdí, že udržet kvalitu a zároveň zisk při spolupráci se slevovými servery je téměř nemožné. „Něco jiného je prodávat kartáčky na zuby, a když mi jich ve skladu zbyde dva tisíce, tak je doprodat za nákladovou cenu. My prodáváme naši kapacitu pod nákladovou cenou, se ztrátou,“ stěžuje si Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR. Prodej ubytování přes slevové servery může podle zástupců cestovních kanceláří dokonce způsobit, že stálí zákazníci začnou hotel vnímat jako zařízení, které má o hvězdičku míň.

Reportáž Michaely Polákové (zdroj: ČT24)

Hoteliéři a majitelé wellness center si ale za neúspěch mohou často sami. Nechají se třeba nedůvěryhodným serverem natlačit do podmínek, které jsou pro ně nevýhodné. Smlouvu ale podepíšou a pak už je na vyjednávání pozdě. „Ten hotel, popřípadě cestovní kancelář, se musí potkat s obchodníkem slevového portálu, vzít si kalkulačku a přesně říct, co chce,“ říká Jiří Carba, finanční ředitel ze slevového portálu Zapakatel.cz. 

Češi slevy milují

„Máme spoustu opakovaných partnerů. A kdyby ti partneři na té nabídce nevydělávali, tak by to asi nedělali,“ oponuje Peter Irikovský, obchodní ředitel portálu Slevomat.cz. V tuzemsku bylo v okamžiku největšího rozmachu přibližně dvě stě slevových serverů. Po roce a půl se jejich počet už pomalu stabilizoval na osmdesátce. Češi jsou ale na termín „sleva“ stále velmi citliví. Ve výprodejích realizují téměř polovinu veškerých nákupů.