Praha – Sociální sítě se stávají místem, kde zaměstnavatelé čím dál častěji hledají informace o potenciálním zaměstnanci. Podle personalistů dobře provedený profil na sociální síti může pomoci, zatímco profil plný nevhodných informací nebo fotek spíš ublíží. Virtuální dojem tak pro personalisty bývá často rozhodující. Jenže to uživatelé stále podceňují.
Sháníte práci? Zkontrolujte si nejdřív své profily na sociálních sítích
Pokud personalisté chtějí získat o jedinci co nejvíce informací, jeho jméno jednoduše zadají do internetového vyhledávače. Často si tak lidé mohou zkazit první dojem, aniž by vůbec přišli na pohovor. Sociální sítě totiž dokáží obraz uživatele významně zkreslit už tím, jaké údaje se zde objeví. Firmy zajímá, do jakých skupin se člověk řadí, jak se zapojuje do diskuzí, zda střídá často práci nebo jaké má zájmy.
Špatný obraz si můžete utvořit překvapivě snadno
Nevhodná sebeprezentace tak může rozhodnout o tom, že uchazeč práci nedostane. „I fotky z party, které sdílíte a přijdou vám vtipné, zaměstnavateli vtipné nepřijít nemusí,“ upozorňuje personalista Lubomír Husar. Vyplácí se tak dodržovat určitou internetovou etiketu, protože špatná reputace se dá získat velmi rychle.
Personalisté totiž projdou stovky profilů denně a mají z čeho vybírat. Jen na Facebooku jich je v Česku přes 4 miliony, další stovky tisíc na ostatních sítích. „V Česku Facebook používá zhruba třetina populace, tedy polovina lidí, co používá internet,“ uvedl mediální odborník Miloš Čermák. Zatímco profil na Facebooku může být podle personalistů uvolněnější, třeba ten na LinkedInu je vhodné vést v serióznějším duchu.