Praha – Počet motorových vozidel, která projíždějí Prahou, se mezi lety 1990 a 2008 zvýšil téměř třikrát – o 188 procent. Výrazně také za tutéž dobu vzrostl počet evidovaných vozidel v metropoli, oproti roku 1990 jich je asi dvakrát více. Vyplývá to z materiálu, který představil Ladislav Pivec, náměstek ředitele Technické správy komunikací. Za osmnáct let se podle něj zvýšil celkový počet osobních vozidel z 428 tisíc na 906 tisíc, počet osobních aut potom vzrostl z 336 tisíc na 678 tisíc.
Prahou jezdí skoro třikrát více vozidel než v roce 1990
Pivec uvedl, že intenzita automobilové dopravy se loni v centru města snížila, ve zbytku Prahy jenom mírně rostla. Do širší oblasti centra města, které je vymezeno zhruba Petřínem, Letnou, Riegrovými sady a Vyšehradem, vjíždělo v roce 2008 v pracovní dny průměrně 307 tisíc vozidel, z toho 292 tisíc osobních automobilů. Ve srovnání s předcházejícím rokem to bylo o osm tisíc vozidel za den méně. Každoroční nárůst automobilové dopravy, který byl v posledních letech pravidelně zaznamenáván, se tak podle něj loni téměř zastavil. Meziroční nárůst totiž dosáhl pouze půl procenta, zatímco v minulých letech intenzita vzrůstala vždy o několik procent.
Podle Pivce je to ale částečně dáno tím, že kapacita silniční sítě je téměř vyčerpána. „Jsme na hranicích kapacity systému, především pak v centru. Jakékoliv zkomplikování dopravy způsobuje dlouhodobé problémy,“ poznamenal Pivec.
Nejzatíženějšími úseky v Praze byly loni podle Pivce Barrandovský most, Jižní spojka v úseku 5. května – Vídeňská a dálnice D1 v úseku Chodovec – Chodov. Nejzatíženější mimoúrovňovou křižovatkou bylo křížení Jižní spojky s ulicí 5. května. U úrovňových křižovatek vedla loni Poděbradská a Kbelská společně s křížením Anglické a Legerovy.