Praha - Lidé budou moci vyřizovat úřední záležitosti elektronickou formou. Umožnit jim to má nový zákon o elektronických úkonech, který dnes schválila sněmovna. Zákon počítá s vytvořením elektronických datových schránek, jejichž prostřednictvím by úřady komunikovaly jak mezi sebou, tak s firmami a občany, kteří budou chtít mít svou datovou schránku. Návrh musí posoudit ještě Senát a prezident.
Lidé budou moci s úřady komunikovat elektronicky
„Orgány státní moci budou mít podle tohoto zákona povinnost mezi sebou komunikovat elektronicky. Zákon také zajišťuje konverzi papírového dokumentu na elektronický, zřizuje systém doručování prostřednictvím datových schránek a dává možnost občanům takovýmto způsobem komunikovat se státem,“ řekl dnes ve sněmovně ministr vnitra Ivan Langer (ODS).
Datové schránky mají mít vybrané státní úřady, soudy, zdravotní pojišťovny, samosprávné orgány nebo státní fondy. Ministerstvo vnitra si od zákona o eGovernmentu slibuje snížení byrokracie a šetření času občanů i úředníků.